“Jeg tror, jeg blev lidt provokeret af dit løfte… Jeg tænkte det skal sgu testes”
David gik fra skepsis og familie og venner i kommentarfeltet til 450 relevante kontakter og dialoger med nogle af branchens største.
Kunden:
David Tropp Hag - Salgsleder KVH Industries
Branche:
Maritim og IT-kommunikation til skibe
Størrelse:
Over 200 ansatte
Fra “spild af tid” og venner-i-kommentarfeltet til strategisk synlighed
David Tropp Hag havde en fornemmelse af, at det var noget at hente på LinkedIn, men han vidste ikke, hvordan han skulle gribe det an. Det blev derfor til en masse aktivitet uden retning og uden resultater.
Det blev til løs aktivitet, tilfældige opslag og engagement, der mest kom fra netværk, som ikke kunne købe noget:
“Det blev lidt spredehagl og ufokuseret indsats… det var venner og familie, der interagerede.”
Trods tiden han brugte, kom der intet ud af det:
“Jeg har ikke fået nogen kunder på LinkedIn… jeg følte, at jeg spildte min tid.”
Da løftet om fem potentielle kunder pr. uge skulle testes
David var skeptisk, og alligevel nysgerrig.
Janus’ løfte om fem leads pr. uge ramte noget:
“Jeg tror, jeg blev lidt provokeret af dit løfte om at lave fem leads… om det virkelig kan lade sig gøre.”
Hans egen forventning var dog langt lavere:
“Hvis jeg fik ét nyt lead eller én kvalificeret dialog om ugen, så ville det være en succes.”
Det, der overbeviste ham, var:
– det overskuelige forløb
– en pris, der gav mening
– en case fra en industrikollega
– og tanken: “hvis det virker, er det dumt ikke at prøve”
“Hvis det nu var så effektivt som du havde lovet, så ville det være ærgerligt at gå glip af.”
jeg har egentlig mest set LinkedIn som et forum, hvor du kunne sælge dine services, hvis du var en, der lavede ting på LinkedIn. Og ikke hvis du lavede noget i den virkelige verden.
De første møder, de første dialoger – og en helt ny type netværk
Da tallene blev gjort op, stod det klart, at indsatsen havde båret frugt:
“Jeg må have fået 665 nye kontakter, hvoraf mindst 450 er relevante.”
Hvor hans netværk før bestod af 80 % kollegaer, konkurrenter, leverandører og familie, er kontaktlisten nu fyldt med relevante beslutningstagere i hans branche.
Derudover fik han:
1 konkret kundemøde i kalenderen
10 kvalificerede dialoger
kontakt til en af branchens top 10 ship managers
en mere fokuseret tilgang til indhold og outreach
tydelige mål for, hvilke dialoger der skal sættes i gang
“Jeg har fået en mere fokuseret tilgang… jeg har nogle mål for, hvad jeg skal lave.”
Om KVH Industries
KVH Industries leverer satellitkommunikation og IT-løsninger til den maritime sektor med fokus på både drift og trivsel ombord.
Deres løsninger sikrer, at:
besætningen kan holde kontakt til familie og venner
skibet kan sende nødvendige dokumenter og driftsdata uden forsinkelser
kommunikationen prioriteres korrekt, så streaming i en kahyt ikke blokerer for skibets operationer
KVH arbejder for at skabe problemfri drift til søs og en mere stabil og menneskelig hverdag for både besætning og driftsteams.
Hjemmeside: www.kvh.com
Vil du connecte med David på LinkedIn? Find ham her